Skrota märket
Insändare. Nu har jag varit medlem i Transport i mer än 50 år... men jag har ännu inte fått en rimlig förklaring varför MÄRKET har sådan betydelse!
Vill du skriva en text som kan komma att publiceras under Insändare? Skicka in din text via formuläret här.
Insändare. Nu har jag varit medlem i Transport i mer än 50 år... men jag har ännu inte fått en rimlig förklaring varför MÄRKET har sådan betydelse!
Insändare. Jag arbetar som väktare sen över 20 år. Jag är även aktiv i vår fackklubb sedan 15 år tillbaka. De senaste åren har jag oroat mig då kollegor inom branschen, väktare, ordningsvakter, skyddsvakter även poliser med flera, hamnar i rättegångar.
Insändare. Jag har, som alla, berörts av den mycket tragiska händelsen med 39 döda i England, som tangerar vårt yrke.
Insändare. Jag har ett antal gånger tittat på ett program som heter Tunnelbanan på tv.
Insändare. Vad innebär januariöverenskommelsen för svensk arbetsmarknad?
Insändare. Det politiska läget är oroande. Det enda som hörs är högerns oro för de många skjutningarna.
Insändare. Apropå att lastbilsförare toppar statistiken över personer som dör i jobbet.
Insändare. Transport behöver göra sig mer synligt på sociala medier och verkligen nå fram hela vägen till unga transportarbetare.
Insändare. Statsvetaren och forskaren Niklas Altermark vid Lunds universitet har nyligen presenterat en delrapport kring de allvarliga resultat han funnit i sin forskning om konsekvenserna av Försäkringskassans avslag till sjukdomsdrabbade människor.
Insändare. Minska provanställningsperioden till tre månader i stället för sex.
Insändare. Granska alla företag som inte erbjuder sina anställda friskvårdsbidrag eller semesterersättning och som lönedumpar.
Insändare. Det behövs fler skyddsombud inom transportbranschen om nollvisionen ska uppnås.
Insändare. Jag var med om en arbetsplatsolycka i november 2016 och är långtidssjukskriven på grund av den. Min arbetsgivare gjorde ingen anmälan till Arbetsmiljöverket och det ställer till stora problem.
Insändare. Så här orättvist ser det ut på samma företag! ”Peter” och ”Marie” fick båda anställning 2009 på samma företag som enbart kör samhällsbetalda resor (färdtjänst och sjukresor). Båda två har busskort med YKB och taxileg, men det är bara Peter som kör den större bussen som kräver busskort med YKB.